Positv:n keskusteluhuoneet käynnistyvät 4.2. klo 21 – journalismi kohtaa yleisön

Positv ottaa merkittävän askeleen kohti osallistavampaa mediatuotantoa, kun se avaa uudet keskusteluhuoneet keskiviikkona 4. helmikuuta 2026 kello 21.00. Uudistus tuo yleisön lähemmäksi journalismia kuin koskaan aiemmin ja tekee osallistumisesta keskeisen osan sisältöjen syntyä.

Keskusteluhuoneiden myötä Positv tarjoaa ohjelmaa heti alusta lähtien jokaiselle arkipäivälle. Tavoitteena on rakentaa avoin ja vuorovaikutteinen tila, jossa yleisö ei ole vain seuraaja, vaan myös aktiivinen keskustelija ja vaikuttaja. Huoneissa käsitellään ajankohtaisia aiheita, mediaa ja yhteiskuntaa – keskustellen, kuunnellen ja osallistuen.

Uudistus kuvastaa selkeästi sitä suuntaa, johon Positv haluaa viedä mediatuotantoaan: mahdollisimman lähelle yleisöä ja aidosti yhdessä yleisön kanssa. Keskusteluhuoneet eivät ole vain uusi formaatti, vaan osa laajempaa näkemystä avoimemmasta ja osallistavammasta journalismista.

Mainos
Mainos

Ensimmäinen keskusteluhuone avautuu 4.2.2026 kello 21.00. Positv kutsuu kaikki mukaan kokemaan uuden tavan kohdata journalismi – livenä ja yhdessä.

Linkki huoneisiin: https://positv.fi/huone/

Ohjelmat:
-Maanantai: Elinvoimainen Suomi klo 20:00
-Tiistaina: Kansan tiedustelupalvelu: klo19:00
-Keskiviikkona: Kansankäräjät klo 20:00
-Torstaina: Seniorin ääni – näkökulmia elämästä klo 09:00
-Perjantaina: Olli Kotro ja Sakari Linden klo 18:30

Keskustelu 3

  1. 7heaven
    Onko näin että huoneista ei jää tallennetta? Huono juttu jos näin. Ja ilmeisesti ensi perjantaina Kotro-Linden?
  2. Ville Koskinen
    Ihan ensiksi. Yhdyn täysin rinnoin edelliseen kommenttiin. Toiseksi olisi kysymys. Onkohan tuossa yllä jokin virhe vai ymmärränköhän asian nyt jotenkin huonosti? Yllä mainitaan, että keskusteluhuone avautuu klo 21, mutta sen alla olevassa "aikataulussa" keskiviikon osalta alkamisaika on klo 20. Eli onko tuossa jokin virhe, vai ehken nyt alkamisaika on normaalista poiketen klo 21, koska kyseessä on ensimmäinen kerta tai jotain? Pls. oisko mahdollista saada tähän pientä selvennystä?
  3. Marketta Porvari
    HIENOA! Tämä kuulostaa tosi hyvältä!

Luitko jo nämä?

Ukraina iski drooneilla Moskovaan – lentoliikenne keskeytetty

Ukraina teki torstaina drooni-iskun Moskovaan öljynjalostamoon Kapotnjan alueella. Samaan Gazprom Neftin jalostamoon iskettiin jo aiemmin tällä viikolla. Torstain isku on jatkoa Ukrainan hyökkäyksiin Venäjän energiainfrastruktuuriin, kertoo Reuters. Kapotnjan öljyjalostamo vain 15 kilometriä Kremlistä Tiistaina ukrainalaisten droonien osumat sytyttivät valtavia tulipaloja moskovalaisella öljynjalostamolla vain 15 kilometrin päässä Kremlistä. Sosiaalisen median videoilla näkyy kuinka savu täyttää taivaan. […]

Ulkomaat 38 min sitten

Koronapassikiista vei ulosottoon – Mika Vauhkalan muotokuvaa kaupataan nyt jättisummalla

Helsingissä tarjoilematta jääneestä aamiaisesta alkanut oikeuskiista on saanut uuden, poikkeuksellisen käänteen. Mika Vauhkalan alkuperäistä muotokuvaa tarjotaan nyt myyntiin 200 000 eurolla, ja mahdollisen kaupan tuotot on tarkoitus käyttää koronapassioikeudenkäynnistä seuranneiden kulujen kattamiseen. Joulukuussa 2021 Mika Vauhkala ei saanut palvelua helsinkiläisessä Fazerin kahvilassa, koska hänellä ei ollut koronapassia. Tapaus johti oikeusprosessiin, jossa Vauhkala katsoi koronapassivaatimuksen loukanneen […]

Oikeusvaltio 2 t sitten

PRO Zelenskyitä ja Putinia pilkannut venäläinen taiteilija ammuttu Puolassa

Venäläinen taiteilija, pilapiirtäjä ja poliittinen pakolainen Semyon Skrepetsky (Robert Kuzovkov) on ammuttu kuoliaaksi Puolassa maanantaina. Puolalaismedian mukaan syyttäjänvirasto on vahvistanut, että maanantaina aamupäivällä Biała Podlaskassa tapahtunut ampuminen oli murha. Królowa Jadwigan kadulla ammuttu uhri oli poliisin mukaan 44-vuotias Venäjän kansalainen. Lublinin alueellisen syyttäjänviraston mukaan miestä kohti ammuttiin vähintään yksi laukaus. Tapahtumapaikalla tehdään edelleen tutkintatoimia. Puolaismedian […]

Uutiset 2 t sitten